Кажуть, для працедавців форма, на якій навчався студент у вузі,
не має особливого значення. Студентам вечірнього або заочного відділення можуть
навіть надавати перевагу. А все тому, що у більшості таких
студентів є досвід роботи і знання трудової дисципліни. Бо ж головний плюс заочної форми
навчання - можливість поєднання навчання з роботою.
Звісно, метою навчання у вузі є не диплом сам по собі, а
отримана професія, а точніше, кваліфікація, про яку цей диплом свідчить.
Регалії вузу мають значення, але найважливіше - практичні навички та вміння в
тій області, де ви збираєтеся працювати. Придбати їх ще в студентські роки
набагато легше, якщо ви вчитеся на заочному відділенні. До того ж, коли
роботодавець в резюме вчорашнього випускника бачить заповненої рядок
"досвід роботи", то його вже набагато менше турбує форма навчання.
Спочатку робота, а
потім освіта?
Звичайно, не по всіх спеціальностях можна знайти роботу з
першого курсу, але трудовий стаж і досвід роботи навіть в суміжних областях
стає для випускника заочного відділення великою перевагою перед
випускником-щоденником, який проходить тільки студентську практику. З цієї точки зору, у заочників більше переваг. Вони можуть
легко підлаштовувати навчання під роботу, дозволивши собі повну зайнятість. І в майбутньому тих, хто використав можливість поєднання
навчання з роботою і до моменту випуску мав стаж 2-3 роки і реалістичні
зарплатні очікування, беруть набагато охочіше, ніж вчорашніх студентів без
досвіду, але з великими фінансовими претензіями.
Самостійність
Початок трудової діяльності в 17-18 років, крім освоєння
професії на практиці, виробляє корисну звичку до самостійності. Працюючий
студент швидко розуміє, "що почому", і починає розраховувати
переважно на себе самого. "Дорослий, тобто відповідає за себе і свої
рішення людина - набагато цінніший роботодавцю, ніж незрілий і залежний від
думок і дій оточуючих інфанти, якого потрібно виховувати і привчати до самостійності
", - зауважує психолог-консультант Руслана Конін. - "Вуз передбачає
велику частку самостійності у здобутті знань та навичок, але якщо студент
обирає" жити не напружуючись ", то і результатом його перебування в
стінах вузу може стати подальша незатребуваність на ринку праці. Поєднання роботи та навчання надзвичайно дисциплінує,
привчає не тільки до систематичної праці, а й до грамотного структурування часу
.
Навчання на відстані
Ще одна важлива особливість заочної освіти - у процесі
навчання багато часу відводиться на самостійні заняття, такий графік навчання
передбачає велике навантаження і високу особисту відповідальність. Але у вузах
люблять тих, хто демонструє здатність вчитися самостійно, їм частіше готові йти
назустріч і надавати підтримку у вирішенні різних питань. Таким чином, заочник
може закінчити вуз екстерном, за меншу кількість років, залежно від бажання
отримати ступінь бакалавра або магістра. Та й вартість заочного навчання
істотно нижче платного денного.
Як правило, заочне відділення самостійно вибирають ті, хто
бачить у такій формі отримання освіти більше можливостей, ніж труднощів. Воно
більше підходить тим, у кого вистачає мотивації та самодисципліни, щоб
самостійно планувати своє навчання, ходити на заняття і працювати. Проте, заочники
не мають прав на стипендію і на пільговий проїзд у транспорті.
І все ж, незважаючи на труднощі, великий відсоток
абітурієнтів робить свідомий вибір на користь заочної форми освіти, благо, інтернет-технології і доступність практично
будь-якої інформації в мережі полегшують нелегкий процес засвоєння знань. А
навички дійсно простіше і ефективніше напрацювати там, де є реальна практика.
|